Lördag

Så var det då lördag. Har löst melodikrysset utan svårighet. Matte kom och gjorde plättar till lunch. Jag har städat bort lite damm och vädrat in ny luft. Sen har jag vilat en stund och läst ut en bok. Boken heter "nu vill jag sjunga dig milda sånger" och är skriven av Linda Olsson. Handlar om två kvinnor, en gammal och en yngre och deras vänskap. De berättar sin levnadshistoria för varandra och är en gripande roman om kärlekens kraft. Jag grät många tårar när jag läste. En verkligt bra bok som jag kan rekomendera. 

I kväll det melodifestival igen men jag ska se nåt annat. Jag har ju flera filmer som jag inte haft dit att se. Kanske jag ser nån av dem. Och så har jag min stickning och vacker musik att lyssna på. Fick en bok när jag fyllde år så jag kan lägga mig och läsa. Det är så skönt. Så nog har man saker att göra. Skulle behöva gå och handla lite men jag skjuter upp det hela tiden. Känner inte för det just nu. Nu ska jag sticka en stund innan det är tid för middag. Ha det så bra vänner!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0