Tack

Tack är väl ett ord som kommer att försvinna, det är sällan man hör det. Och hör man det så är det äldre människor som säger det. Ja inte alla äldre, en del har väl aldrig fått lära sig att säga tack. Av de som växer upp nu hör man nästan ingen som säger tack. Det finns ju undantag men i det stora hela så säger man inte tack. Och får man nånting så är det bara så det ska vara och varför säga att man är tacksam då. När jag var liten skulle man tacka för allt. Tack för maten osv. Fick man presenter skulle man tacka för det också. Nu ska vara glad för att man får ge presenter och glad för att presenterna passar dom man ger till. Helst ska man ju lämna kvitto på presenten så man kan byta till det som passar.

Mitt presentkonto är inte stort så jag kan inte ge så dyrbara saker och då behöver man väl inte säga tack heller. Jag är väl lite som Kajsa Varg och tar vad jag har. Men nån gång skulle det vara roligt att höra "TACK". Eller kanske THANK YOU för vi använder mer engelska ord nu för tiden. Ja man är väl lite gammalmodig. Vem bryr sig om vad jag tycker. I alla fall får jag väl tacka för ordet om det går för sig. See you later!!!

Kommentarer
Postat av: Annalena

Nä, Tack ska man absolut säga tycker jag! Men jag håller med dig, generellt sett så är folk mer oförskämda nuförtiden.. (oj, nu lät det ju som jag är lastgammal haha)

2009-03-24 @ 14:43:55
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0