Fira midsommarafton på Hägnan

Igår kom Susanne och vi satt och spelade skip-bo i två timmar. Sen blev det rusning för att få maten färdig tills Matte skulle komma. Efter det att jag hade diskat gick jag ut för att handla det jag skulle ha. Satt ute till framåt åtta. Det var så skönt väder, frisk luft efter en regnskur och ganska varmt. Kom hem och såg på TV en stund.

Idag är det skönt ute och än så länge sol. Vet inte vad jag ska fördriva tiden med idag. Jag skulle ju kunna städa men har inte det minsta lust för det. Egentligen ska jag städa på balkongen, men hua, väntar till före midsommar.
 
Tänk att det är midsommar nästa vecka. Blir ingen dans för mig kring majstången. Den tiden är förbi. På Hägnan har dom ju traditionellt midsommarfirande till en billig penning (vuxna 30 kr) Är ni i närheten av Luleå på midsommarafton
så besök Hägnan.  Kl 11.30 är barnen med och binder kransar och klär majstången, som reses 13.00. Det är jättekul för barnen. Man kan fika där och köpa glass och korv, men man kan också  ta med sig matsäck, det är trevligt, det också. Det blir dans kring majstången, bl a små grodorna. Det finns bilparkering (Kostar 20) men det brukar vara trångt. Från stan går det bussar och hem sätter dom in extrabussar från kyrkan 15.oo och 15.40. En del cyklar dit, då kan man  parkera cykeln vid prästgården. Barnen brukar gilla att titta på djuren och åka hästskjuts eller rida ponny. Tro mig det är verkligen trevligt, jag har jobbat där så jag vet. Mycket folk brukar det vara men det är ju stora utrymmen så man behöver inte trängas. 

Ja nu fick ju Hägnan lite gratisreklam och det är dom väl unnat. Nu är det snart dags för lunch. Den blir ensam för Matte äter på folkhögskolan. Jag värmer på rester från gårdagens middag, makaronilåda. Det duger åt mig. Sen får jag se om jag går ut en sväng, skulle tro det. Vädret lockar och kroppen behöver en promenad. Ni får väl se i morgon hur det blev. Ha en skön dag govänner så hörs vi!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0