Renskav provencale

Ännu en ny dag. Verkar bli en regnig sådan, ja än har det inte regnat men det är mulet och regnlikt. Inget att göra åt. Hittade nyss ett recept på renskav och råstekt potatis med vitlök som jag måste prova nån dag. Brukar alltid äta renskav med potatismos och lingon. Det är ju gott men det här receptet måsta jag göra.

Vilken tråkig dag det var igår. Låg och läste mest hela dagen blandat med sömn. Får väl hoppas att denna dag blir annorlunda. Men det verkar ju inte vara nåt uteväder precis. Jag läste ut boken som jag höll på med och nu ska jag börja på en som heter "Stella och Sebastian" och är skriven av Jenny Leeb. Hon har skrivit en bok som heter " Grevgatan 22" förut, och jag har inte läst den heller. Få se om den här boken är nånting för mig.

I morgon är det skolavslutning här. Då går man ut på balkongen och kollar när ungarna kommer från kyrkan och går nedför Storgatan i tåg. Få se om man ser Oscar nånstans. Måste nog ringa och höra med honom när dom ska tåga så jag inte missar honom. Tänk att han slutar femman nu och jag tycker inte att det var länge sen han bara var en liten bebis. Ja tiden går i racerfart.

Nu ska jag ta en dusch före lunch. Tänkte värma några plättar. Jag är en konstig människa för när jag har ätit pannkaka eller plättar måste jag avsluta med en hårdmacka med kaviar på. Vet inte varför? Är det för att man behöver nåt salt?  Till middag tänkte jag mig kyckling med grönsaksris.  I alla fall har jag då inget mer att säga i dag så vi får höras sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0