TV-serie och jordgubbar

I morse vid 6-tiden sken solen så ljuvligt. Men vid 7.30 tiden var det molnigt. Så försvann då molnen och solen lyste som bara den. Omväxlande kan man säga men sen har det varit soligt resten av dagen och varmt, Nu har jag slutat tro på SMHI. Det stämmer ju aldrig det dom säger.

Efter lunchen gick jag ut en sväng. Gick till ICA och handlade mat till måltider så jag har till torsdagen. Köpte bl a jordgubbar, ortens, en liter 16 kr. Billigt eller hur. Sen satt jag ute i solen en stund, åt en glass och kollade på folk.

Har ni försökt ringa till försäkringskassan. Jag försökte i dag men hamnade i en kö som nummer 74. Slut försökt för min del. Jag får gå dit i morgon den enda dag som dom har öppet här. Ärendet är att när jag fick hyreshöjning och meddelade det till försäkringskassan trodde jag att jag skulle få höjt bostadsbidrag. I stället har jag fått mindre. Är jag förvånad, nej då. Kan snart inte hålla mig för skratt.

Undrar om Freya har fått sin tröja eller om den har kommit bort på posten. Jag bad ju AL att hon skulle höra av sig när den kom, hon har inte gjort det så då tror jag att den har försvunnit. Är väl inget värde egentligen, men jag la ju ner tid när jag stickade den.
 
Ikväll börjar det en ny serie på ettan. Ett norskt drama med namn "Himmelsblå" och visas i 8 delar. Måste nog också  se " Ett herrans liv" 21.55 på femman.  Bert Karlsson är gäst och jag gillar honom. Jag vet att Sven Bertil Taube är på Allsången från Liseberg så  jag får se reprisen. Sven Bertil Taube är en av mina favoriter, han framhåller sin mamma som en av de finaste människor han känt. Och så sjunger han så bra bl a Mikis Theodorakis sånger. Jag har skivan.  Nej nu ska jag ta hand om mina jordgubbar, så jag kan äta dom till TV:n i kväll. Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0