Tji bord

Det blev inget bord för mig i dag. När jag kom till Kupan och skulle köpa bordet ändrade jag mig. När jag plockade bort mattorna som låg på bordet såg jag hur repigt det var, insåg då att om jag skulle få det snyggt skulle jag måsta slipa och lacka bordsskivan. Hade jag varit frisk hade det inte varit nåt men nu, nähä. Och så jobbet med att ta bort det gamla bordet. Lika bra att det får vara som det är. Ni hör ju att det är inte meningen att jag ska ha ett annat bord.

Har varit på ICA och köpt jordgubbar från Finnerödja. Goda gubbar!!!!!!!!  Köpte även bigaråer, vattenmelon och granny smith- äpplen. Smaskens för mig. Tvättstugan har jag bokat idag och väntar nu på att tvätten ska bli torr. Det sämsta med den här tvättstugan är torkskåpet. Efter en halvtimme slår värmen av om än tvätten fortfarande är blöt.  Är man lat som jag, orkar man inte springa fram och tillbaka till tvättstugan varje halvtimme. Men man får väl vara glad att det finns tvättmöjligheter. Många som bor här har egna tvättmakiner, duschrummen år så stora att man rymmer både tvättmaskin och torktumlare. Men det kostar ju.

Idag är det lite småkyligt men jag klagar inte. Däremot skulle det behövas lite regn. Torrt som fnöske är det ute. Det är ju mulet men det kommer inget regn.
Till middag idag blir det rester, pasta med kött och gorgonzolasås. Sätter lite vattenmelon i salladen. Det blir så gott. Annars har jag ingen matlust just nu, skulle gärna hoppa maten men det duger inte. Efter disken ska jag lägga mig och vila innan det blir lite TV.  Med andra ord en kväll som vanligt.
Ha det så bra govänner! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0