Margareta

Det namnet var himla populärt på 40-talet. Äldsta Haga-prinsessan hette så och Haga-familjen var ju poppis bland dom som läste veckotidningar. Jag känner många Margaretor. Min bror var förlovad med en Margareta, väldigt snygg sak som var Dalarnas Lucia 1954 (tror jag det var). Nu hade hon problem med nerverna så förlovningen bröts efter ett par år. Min bror var spedway stjärna på den tiden så han hade många tjejer. Några i min klass hette Margareta, så nog var det populärt.

Fortfarande riktigt sommarväder. Varmt och skönt och jag har varit ute tre timmar. Träffat flera bekanta. Köpt mer garn och jordgubbar från Sikfors. Det blir gott till kvällen. Hade tänkt gå på Kupan och kolla om nån matta men gör det på onsdag i stället. Ska nu göra renskav och mos. Jag tycker det är gott, men dyrt. Man skulle köpt en slaktren, men jag  har ju för liten frys för så stort djur. Har inte plats för en fristående frys heller. Får fortsätta att köpa småpaket med renkött.

Ikväll vet jag inte vad som händer, kanske TV om jag hittar nåt att se. Annars har jag en ny Året Runt med korsord. Vi kanske hörs i morgon. Ha det så bra i sommarkvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0