Klappar till jul

Idag hamnade jag i paradiset. Alltså jag hittade en massa stickbeskivningar som jag hade glömt bort. Nu blev de insatta i plastfickor i en pärm. Och jag fick tips om sånt jag kan sticka till julklappar. Jag vill göra julklapparna i mesta mån själv. Det blir personligt och billigt och jag brukar börja i tid, i augusti till exempel. Men nu ska jag börja i veckan. Ska besöka garnaffären på fredag när jag ska till apoteket. Då har jag fått lön så då kan jag frossa i garner. Jag vet precis vad jag ska köpa.  De sista jularna har jag stickat mycket raggsockor och halsdukar men nu ska jag sticka annat. Det finns ju så snygga garner numera, både prickiga och randiga i kul färger. Så det riktigt kliar i fingrarna att få sätta igång.

                                                  

    Ute är det fortfarande kallt och det gäller att klä sig ordentligt när man går ut.  Tur att man inte är så frusen av sig. Men nog längtar jag till sommaren. Kan vara ute mycket och njuta av lite sol och träffa lite roligt folk. Äta en mjukglass och tycka att livet bara är stenkul. Nu ska jag klä mig och gå till ICA i kylan och köpa lite mat. Håhåjaja! Men snart är det vår igen och sen blir det sommar och sen är det jul igen med stickeklappar. Eller va?
                                                           Ha det så bra govänner!                                            

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0