Tredjedag jul

Söndag och även tredje dag jul. När jag var ung och ogift for man alltid på dans denna dag. Det var dans i Medåker tre mil hemifrån. Massor med folk och dom flesta kände man. Roligt var det och inte så många som var fulla. Man ville ju aldrig dansa med dom som var fulla, utan då blev det nobben. Ofta skjutsade min pappa oss dit och hämtade oss efter dansen. Ja det var tider det.

Igår kväll såg jag "Stjärnorna på slottet" på ettan. Det var ett sånt där lösa korsords program. Alltså jag slökollade samtidigt som jag löste kordord.  Sen fortsatte jag med andra och sista delen av "Stenhuggaren", så där tyckte jag om den. Sen blev det "Da Vinci koden" med Tom Hanks. Sevärd men lite trög handling. Det tyckte jag om boken också. Avslutade med "Mannen med oxpiskan", Clint Eastwood i en västern. Såg inte den från början men jag har sett den förut. Clintan är en favorit hos mig. Tycker han gör så bra filmer, både framför och bakom kameran. Efter detta var det en annan Clintanfilm, en Dirty Harry. Men då var jag tvungen gå och lägga mig, för jag var så trött.

Har just inget att göra idag, mer än mat och disk. Blir väl att läsa en stund också. I kväll ser jag "Damernas detektivbyrå" på ettan. Jag tror att det är ett pilotavsnitt för det håller på 1 timme och 45 minuter.

Jag börjar längta efter Vinterstudion. Nog skulle det sitta fint med en skidtävling på TV. Vill inte minnas att SAIK fick stryk i hockey i går mot Södertälje. Just nu är dom sämst. Dom saknar nog ungdomarna som spelar i junior-VM.

Undrar vad man ska laga till lunch. Blir nog pasta med nånting till. Har nästan hela julskinkan kvar, tar nog den till middagen med legymsallad och potatis. Ja, jag får se hur det blir.  Jag ser nu att det snöar. Får nog sopa balkongen innan det blir för mycket.

Sen ska jag ha en skön söndag hoppas ni har det också. Hörs i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0