Fruktlördag

Vaknade strax före nio efter ännu en skön sömn i min nya säng. Upp och tog medicin och gjorde frukost. Satte mig vid datorn och kollade posten samt läste Piteå-Tidningen.

Där var en artikel om att pensionerna ska sänkas och skatterna höjas för pensionärerna. Värst drabbade blir de som bara har folkpension och lite ATP. Samtidigt kommer hyrorna höjas och bostadsbidragen sänkas för pensionärer. En del kommer inte att ha till hyran. Det finns ju de som har höga pensioner och dom kommer inte att känna av detta så mycket. Det är skamligt, när dom som har byggt upp välfärden i det här landet måste vara med och rasera densamma. Självmorden kommer att öka bland pensionärer, stod det i artikeln. Dom gamla är bör stolta för att gå till socialen och be om hjälp. Dom skäms. Kanske det är en uträkning från regeringen, att det blir billigare om dom gör sig av med de gamla (ett besparningssätt).

Det har blivit mycket skidor idag. Skidskytte och längdåkning. Fantastiska damer vi har i spåret, Helena Jonsson och Charlotte Kalla. Även Marcus Hellner var ju bra i dag. Det blev några timmar framför TV-n. Matte var och åt lunch mitt i TV sändningen. Till middag blir jag ensam, Matte ska till Boden.

Oscar spelar hockey i Norsjö i dag och Jocke är med honom där. Vädret är som i går. Ingen ljusning där inte. Jag hade tänkt gå ut en sväng och köpa mjölk, men Matte kom med mjölk så då skiter jag i det. Ska snart lägga mig en stund och njuta. Håller på att läsa Hemsöborna för säkert tionde gången. I brist på bröd heter det ju. Till jul ska jag ordna nåt läsbart. Fick ett tips på en bok i går kväll på TV. "Det blödande hjärtat"av Andrew Taylor. Verkar vara en bok i min smak.

På TV i går såg jag först "Morden i Midsomer", fortsatte sen med "Billly Elliot" en engelsk film från 2000 som jag sett flera gånger. Efter det en film med Jane Fonda från 1985 "Agnes av Gud" (inte toppenbra men ändå sevärd). Efter det skulle jag gå i säng men då fastnade jag i en film som heter "Kill me again" från 1990. Det blev filmkväll för mig i går till kl.02.

Ikväll ska jag se "I mördarens spår" på nian. Det är en serie (engelsk) och naturligtvis spännande så det gäller att inte missa fortsättningen från förra lördagen. Till detta en apelsin och kanske ett granny smith-äpple. Gott i mörkret!

Nu väntar sängen en stund så jag säger natti-natti, höres i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0