Nobeldagen

Kändes inte så härligt att vakna i dag. Har benet blivit smalare, kanske en aning men inte mycket. Har drömt att jag har tvättat hela natten, så jag var så trött när jag vaknade. Skulle kanske behöva sova längre men har inte tid för det. Nu har jag just ätit frukost och ska snart in i duschen.

Eventuellt kommer Isabel och Alec på eftermiddagen. Kanske följer Johan med om han hunnit sluta på sitt arbete innan dom far. Jag ska blir klippt och det ser jag fram emot. Hatar när håret blir oregerligt. Lägger inte ner så mycket tid på att ordna frisyren. Då är det bra att vara korthårig. Rufsa om det lite så är det bra sen.

Såg dessa fantastiska dansare i går kväll på TV. Jag är så glad att få se hur dom anstränger sig och deras passion för dansen. Jag har alltid varit en dansande människa men numera tittar jag bara. Känner ändå rytmen i blodet.

Idag är det Nobeldagen då man på TV får se utdelningen av Nobelpriset. Är inte så intresserad så att jag sitter och tittar. Bra att det finns såna snillen som gör fantastiska saker. Men det är ju över min nivå så att säga. Skulle gärna önska att jag kunde skriva så bra så att jag fick priset i litteratur. Men det är ett önsketänkande.

Till middag gör jag en rätt med bacon, chorizzokorv, ris, majs, lök, tomater, paprika och bearnaise. Man steker baconet och korven i bitar tillsammans med löken. Blandar ner det kokta riset och resten av ingredienserna och sätter det i ugnen för en sista touch. En bra rätt som räcker till många.

Sen rånade dom Handelsbanken i Råneå i går. Rånarna är på fri fot ännu. För några veckor sen rånades Handelsbanken här, men dom rånarna blev snabbt tagna, när dom tältade i skogen här utanför  byn. Hur dum får man vara. Tälta i skogen mitt i vintern. Den ena rånaren hade dansskor på sig. Bara det är ju misstänkt. I skogen rör sig ju folk hela tiden, i alla fall här omkring. Så snabbt blev dom tagna. Rånarbytet var fyra miljoner. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Brott lönar sig inte!

Har inte kommit iväg till biblioteket ännu. Jag suger verkligen efter en bok att läsa. Men nu blir det inte förrän måndag jag kommer iväg. Ska på fotvården då och det är i samma hus. Det blir att göra två flugor osv...

Nu drar det mot duschen. Ni får nog en bra dag och säkert jag också (jag nekar skriva "oxå"). Jag är nog den sista att använda svenska språket på nätet. Det är väl ett skämt när folkpartiet tycker att invandrare ska lära sig svenska innnan dom får stanna i Sverige när inte svenska folket kan svenska. Kolla nätet eller vilken chat som helst. Är det svenska?

Ha det bra så hörs vi! Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0