Livet är skönt

Ja då har den här dagen gått också. Började dagen med frukost på balkongen. Såg att det hade kommit en regnskur i natt så jag var tvungen att torka stolarna och bordet. Gjorde sen en mjuk chokladkaka (bjudkaka) samt vispade ihop en våffelsmet som skulle vara till lunch. Efter lunchen la jag mig och vilade en stund med en bok. Det blev inte så mycket läsa för ögonen ville bara sova. Så blev det och efter det satte jag mig vi datorn och kollade på HM. Beställde en vinterväska och en ny plånbok. Det slank ner två julklappar också.

Ni sitter jag här efter middagsdisken. Ska skriva detta innan jag bestämmer vad jag ska se på TV. Blir det " Miss Marple" före Dansarna. I alla fall blir det reprisen av "Himmelsblå" som jag inte fick se i måndags då åskan slog sönder antennen. Den börjar inte förrän 23.40 på ettan. Och efter det blir det väl sängen förstås. Vädret har varit växlande idag. Det har varit ett par regnskurar men där emellan sol. Lagom varmt i mitt tycke. Ska ta en promenad i morgon åtminstone till affären. Har försökt ringa till Isabel idag men hon jobbar väl. Kanske jag kommer ihåg det i kväll, men jag brukar inte göra det när jag blir trött. Och jag vill inte ringa så sent eftersom jag vet att hon är kvällstrött och lägger sig tidigt. Jag vill väl inget särskilt är bara pratsjuk.
 
Lägger mig nu en stund och läser igen innan TV börjar. Hoppas ni har det lika skönt som jag och så hörs vi i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0