Lata jag

Det blev ingen blogg i går. Tiden räckte inte till. Det var friidrotten som tog för mycket tid. Men idag blir det. Steg upp ganska tidigt och gjorde kaffe. Till kaffet gjorde jag en baguette med kokt skinka. Satte mig sen vid datorn och läste Piteå Tidningen. Sen gjorde jag en chokladkaka innan jag löste melodikrysset. Det var ju lätt i dag. Skalade potatis och tog fram torsk som jag skulle göra typ fiskpinnar av. Jag gillar fiskpinnar men inte såna som man köper färdiga på affären. Dom innehåller ju bara skorpsmulor och ingen fisk. Till fiskpinnarna gjorde jag en sallad med en tusen-ö-dressing. Efter maten var det meningen att jag skulle ut en stund. Skulle bara vila innan. La mig och läste och naturligtvis somnade jag. Så gick den eftermiddagen. Men vem bryr sig?

Till middag i dag ska vi äta pizza. Det var ganska länge sedan vi gjorde det. I kväll blir det TV med mer friidrott, kanske en film också. Har ju en ny Året Runt med korsord som sällskap. Blev ju ingen medalj för Linus Törnblad i går men en hedrande femte plats. Få se hur det går på stavhoppet i kväll. Jag väntar väl ingen medalj. Det är kul att se ändå. I morgon är en ny dag med mycket att göra. Bl a rösta på svensktoppen. Vi hörs då. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0