Första dagen i augusti

Började dagen med frukost till melodikrysset som vanligt. Var sen in på facebook och kollade vad som hänt i bekantskapskretsen. Varmt ute men växlande molnighet. Varför kan det inte komma en riktig regnskur som blötte upp allt ordentligt. Hm!!! Läste en stund och kollade på SM-veckan på TV.  Sen var det dags för lunch. Blev bara potatismos och fläskkkorv. Satte bitar av en nektarin i salladen. Det blev jättegott.

På eftermiddagen låg jag och läste och kollade friidrott på TV. Det var från SM. Stickade också på halsduken. Gjorde en sockerkaka och även köttfärssås  som vi ska äta till middag tillsammans med spagetti. Brukar göra så mycket att det räcker till två måltider till. Bara att sätta i frysen och ta fram när man har ont om tid.

Nu är det simning på TV, VM i Rom. Ikväll tror jag att jag ska se en film på tvåan "Den svarta dahlian", en amerikansk kriminalfilm från 2006. Fram till dess läser jag, hinner nog sova en stund också. Hoppas att ni har en skön lördag denna första dag i augusti. Vi hörs kanske i morgon. Hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0