Huset där jag bor

                                                                 

Huset jag bor i är byggt i slutet på 90-talet. Det innehåller mest små lägenheter den minsta på 38 kvadrat och den största på 70 kvadrat. På bottenvåningen finns det förutom lägenheter en skoaffär och ett solarium. Längst ner är det ett parkeringsgarage. Huset är i fyra våningar + en våning källare och en våning garage. Jag bor i lägenheten som har balkongen i mitten högst upp som ni ser på bilden. Det bor inga barnfamiljer i detta hus. Bara äldre människor och unga. Det beror nog på att det mest är små lägenheter. En del har bott här sen huset byggdes, själv har jag bott här nästan tre år. Min lägenhet är 42 kvadrat och har ett litet sovrum samt ett allrum med köksdel. Ett stort duschrum samt en liten hall. Det finns hiss i huset och en fin tvättstuga och ett källarförråd. Jag trivs jättebra i boendet och det är centralt och nära till affärer, bibliotek osv.

I dag har det varit en fin solig dag. Var ute en stund och satt i solen innan jag handlade. När jag kom hem gjorde jag pannbiff och potatismos. På TV 4 film i kväll ä'r det en film som heter " Där havet slutar". Få se om jag ser den eller nåt annat. Det blev ingen pling till Isabel i går kväll. Kanske i kväll om jag kommer ihåg. Nu ska jag vila en stund. Höres i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0