Som en mullvad

Idag tittar faktiskt solen fram försiktigt. Man blir lite chockad. Jag har faktiskt varit som en mullvad, alldeles solblind. Jag ska inte ta ut segern i förskott, snart har solen säkert försvunnit så snövädret kan komma tillbaka, och allt bli som vanligt igen.

Tog en sovmorgon idag till 10. Var uppe ganska länge igår för att se den där filmen, "En kärlekssång till Bobby Long", den var faktiskt bra. Man fick gråta en skvätt och det är ju så skönt.

Ute i världen är det mycket elände. Nu är det nåt bråk i Thailand och så är det pirater i farten utanför Somalia. Plus allt bråk i mellanöstern. Även i lilla Sverige är det mord och bråk. Jag håller mig nog inne i lugnet. Mitt liv har varit nog så äventyrligt, så det räcker.

Nu ska jag skala potatis till lunchen och sen ska jag duscha. Tar nog en liten prommenad på eftermddagen om solen är kvar. Behöver solen för vitaminernas skull. Hej o hopp för denna dag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0