Skillnad på skadestånd

Det har varit en solig och varm dag idag också. Man känner att livet återvänder och blir så varm inombords. Måste köpa några trisslotter och önska att jag vinner så jag kan köpa lite nya sommarkläder. I annat fall får jag väl gå i mina gamla urtvättade, det går ju bra det också.

Idag har jag funderat över skadestånd och vem som bestämmer storleken på skadeståndet. 30 miljoner ska fildelarna betala. 100 tusen ska den som mördade två barn i Arboga betala. Två små oskyldiga barn är inte värda mer än 100 tusen. Det är skillnad det mot 30 miljoner. Man kan förstå att människoliv inte är värt ett dugg mot kapitalet. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Tycker bara att livet kan vara så orättvist. Hade nån mördat nåt av mina barn skulle jag ha dödat förövaren. Jag skulle med glädje ha erkänt och krypit in i fängelse. Det hade varit mitt skadestånd.

Min svåger ringde i dag från Örebro och berättade hur varmt dom hade. Det visste jag ju redan. Jag har ju radion på och hör nyheterna och vädret. Skönt för dom att dom har varmt.

Boken jag läser nu heter "Marley och jag"  är skriven av John Grogan. Berättelsen om John som köper en hundvalp och kärleken mellan John, hans fru och hunden Marley, världens värsta hund. Man får skratta och gråta och känna igen sig på vissa saker, om man har haft hund. Boken är underhållande så jag rekommenderar den fastän jag inte har läst färdigt den.

Jag ska titta på programmet med Carolina Gylling från Japan. Ganska så oskyldigt program men ändå roligt. Sen vet jag inte vad jag gör. Sover kanske. Ha det så bra ni andra!!


Kommentarer
Postat av: Helena

Hej mamsen, försökte kommentera på flera av dina inlägg men kanske min dator är knäpp.. sen helt plötsligt blev det dubbelt..hahaha..

puss puss!

2009-04-23 @ 22:00:49
Postat av: Anonym

Hej mamsen, försökte kommentera på flera av dina inlägg men kanske min dator är knäpp.. sen helt plötsligt blev det dubbelt..hahaha..

puss puss!

2009-04-23 @ 22:01:10
Postat av: Helena

Hej mamsen, försökte kommentera på flera av dina inlägg men kanske min dator är knäpp.. sen helt plötsligt blev det dubbelt..hahaha..

puss puss!

2009-04-23 @ 22:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0